lördag, september 02, 2006

Så jävla arg!


Jag är så jävla arg! Idag var jag nere på stan och skulle lyssna på jävla Fredrik "fitt-cp" Reinfeldt. Och så kommer han och utfrågningen börjar. Jag och Emma ser fram emot att få sätta dit honom riktigt jävla ordentligt, men så är det bara moderater som får ställa frågor som Reinfeldt kan utantill. Och det var inga frågor om hur problem ska lösas, bara att de på ett eller annat sätt ska göra det. Och det värsta var att de inte ens nämnde miljön! Inte ett ord! Jag är så jävla förbannad så det är fan inte sant!

Efter att han avslutat sitt valmanifest med en jävla lista på vad han förknippade socialdemokraterna med (jävla dagisfasoner, väx upp för fan!) så trängde några av oss fram och tänkte ställa frågor till honom ändå. Först så var det bara rika snubbar i rock och med guldtänder som fick komma till tals, men sen så kom en kvinna fram och frågade vad moderaterna tänkt göra för att hennes son skulle kunna avancera i samhället då han var för frisk för att få vård, men för sjuk för att kunna klara sig själv. Med ett moderatstyre så skulle han vara dömd. Han skulle inte ha råd att få vård och han skulle inte kunna avancera så att han kommer in på ngt jobb. Och Reinfeldt den jäveln bara säger hela tiden "Ja, men jag kan ju inte sätta mig in i sånt här. Det får du prata med någon annan om" Hur får man vara så jävla känslokall?!?!?

Sen så trängde jag mig förbi hans fula jävla säpo-vakter och frågade vad de hade för syn på miljön och vad de hade för miljöpolitik, för det verkade som att de inte brydde sig ett piss om miljön. Och han bara avvisade mig med ett enkelt "Vi bryr oss visst om miljön". JÄVLA GUBBJÄVEL! HAR DU LÄST PÅ DIN HEMSIDA? HAR DU ENS FUNDERAT ÖVER ATT DINA BARN OCKSÅ SKA KUNNA LEVA PÅ DEN HÄR JORDEN? Tydligen inte!

Men mest upprörd blev jag över en liten kille (han gick i 7an) som står och hävdar att han är moderat. Han har moderattröja, moderatpins och moderatblanketter.
Jag frågar honom vad han tycker är bäst med moderaterna och han svarar "Öhh, jag är inte så insatt.."
Jag: "Men nånting måste du väl veta eftersom du står här och säger att du är moderat?"

Han: "Öh.. jaa.."
Jag:
"Dåså, vad tycker du t.ex. om moderaternas miljöfrågor?"
Han: "Alltså, jag är inte insatt."
Emma: "Jaha, men vad tycker du t.ex. om att man ska sänka bensinskatten och bygga ut motorvägarna så vi får ännu mer utsläpp av koldioxid och får en allt värre växthuseffekt?"
Han: "Jag vet inte ens vad växthuseffekten är..." (som de flesta andra moderater alltså, ett poäng till honom)

Jag: "Men torskbeståndet då? Vill du ha kvar torsken eller utrota den?"
Han: "Men jag vet ingenting om det!"
Emma: "Men du är alltså moderat ändå?"
Han:
"Ja det är jag! Och ni försöker få mig att ändra åsikt!"
Emma: "Nej, vi försöker bara få reda på om du ens vet vad du har för åsikt."

Jag: "Så du är alltså påverkad av dina föräldrar? Så att du ska slippa tänka själv?"
Han: "Ja, lite kanske."
Sen smet han då vi började fråga ut Sara. (Förlåt Sara, men du hade verkligen inga argument, men vi tycker om dig ändå)

Jag hatar Reinfeldt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

sure hope so

3/9/06 00:26  
Blogger Emma said...

hello.. fint inlägg, jag håller med dig.. men du glömde moderatlåten ;). Kram

3/9/06 13:52  
Blogger Emelie said...

Du är kärlek! Reinfeldt är fan inte kärlek.

5/9/06 18:05  

Skicka en kommentar

<< Home