lördag, augusti 26, 2006

Nu är jag myndig


Igår fyllde jag myndig/vuxen/oberoende/18, kalla det vad du vill, det viktiga i den här födelsedagen var ju faktiskt att den var ett avstamp för min första lagliga krogvända. Och krogvändan blev riktigt lyckad faktiskt. Ingen vält blomkruka denna gången. Ist var kvällen full av "Fyller du år idag? GRATTIS! Får jag en kram?" av vakterna, garderobskillen och alla andra. (Orkar inte gå in så noga på detaljer.) Fick höra otaliga gånger av en kille att jag var hans idol (det känns ju lite roligt att vara nåns idol). Fick höra ännu fler gånger att jag var söt. Och som en viss Tobias uttryckte det "Du är för söt för ditt eget bästa". Fastän det var roligt att höra så smet jag direkt sen för då ville jag inte vara med längre.
Träffade Micke från jobbet på krogen också. Han var väldigt social jämfört med hur han är på jobbet. Då sitter han bara på sin gräsklippare och på sin bänk :P Han sa också att jag var söt.. Hmmhmm.. Men det var kul att träffa honom iaf. Han bjöd på massa drinkr och snus. Sen kom vi överrens om att vi skulle spela tv-spel och leka med hans sköldpaddor någon dag. Haha.
Sa hej till någon Robert sedan också och när jag kom hem till Matilda så hade jag fått ett sms: "Hej hej det var Robert här :-) träffade dig alldeles nyss på hotellet. Du satt vid Micke. Du är den sötaste tjejen jag träffat. Ha det bra Kram Robert." Micke ringde och sa att den där Roberten t.o.m. hade frågat efter min msn osv :S Haha, jaja. Vad ska man göra? Jag klarar inte av alla dessa killar som är efter mig riktigt. 5 är liksom ok, det kan man hålla reda på, men nu har jag fan tappat räkningen på dem o_O
Jaja, hos Matilda så var det fest och vi sjöng en massa Nationalteatern-låtar. Fick Jäger av Alex och sprit av Matilda. Efter det var jag uppe i 21 gratis drinkar på den kvällen och jag började känna att det kanske var en 10-12 för många :P Sov i en jävligt smal soffa med Alex. På morgonen vaknade vi och upptäckte att det fanns en skitstor soffa 1 meter bort -.- Skit också. Sen fick jag skjuts av Alex mamma när jag skulle hem :P Och nu sitter jag här.

Och vissa kanske vill veta vad jag fick (betvivlar detta, men iaf)? Jag fick 10 körlektioner, två Pilgrimshalsband, läppstift (o_O), armband, pengar, blommor och en nalle på posten. Det var lite roligt. Såg ut som värsta hemliga beundrar-grejen, men det fanns en söt liten lapp där det stod vem det var ifrån iaf :)

Livet i övrigt då?
Skulle köpa cigg åt Molle eftersom jag är en stor flicka nu men tanten i kassan trodde inte på att jag var 18! :O Hon var tvungen att räkna, och när hon räknat så trodde hon ändå inte på mig förrens hon kom på att jag minsann fyllde år just den dagen :P


Skulle in på Trapper också och fick gratulationer av vakterna. Skulle in på Star sen också och fick än mer gratulationer.

Och så är jag sur på min tysk. Hon är så nonchalant. Skiter fullständigt i vad man kommit överrens om. >(

Dessutom stöter en gubbe från pappas jobb på mig... Han säger att jag är söt, att jag ska komma på hans fest ikväll och att jag ska adda honom på msn :S

3 Comments:

Blogger Annie said...

vilken lång-blog!
Vad bra att födelsedagen blev bra i alla fall! Du verkar ju ha haft en toppen dag:)

26/8/06 13:52  
Blogger Amanda said...

Ja, den verkade ännu längre när den var i normal storlek på texten, så jag ändra den till liten ^^

26/8/06 14:15  
Blogger Emelie said...

GRATTIS! ;)

27/8/06 15:21  

Skicka en kommentar

<< Home