tisdag, augusti 22, 2006

Skolan

Ni suckar antagligen redan vid rubriken och jag klandrar er inte. Hur kul kan det vara att läsa om min skolgång? Inte speciellt intressant antar jag. Men nu har ni ju tagit er hit iaf, så jag hoppas att ni orkar läsa resten också.
Liksom igår så måste jag tillåta mig att klaga på vissa defekter i mitt schema, men jag kan också glädja er (eller iaf mig) med att många av mina problem löst sig till min belåtenhet.
Jag kan fortfarande inte få in Naturkunskap B på något ställe i mitt schema och det är väl bara att vinka farväl till den kursen då antar jag, liksom Filosofi A.
Men däremot så har problemet med Idrotten och Svenska C som låg på samma tider löst sig. Jag skippar att läsa Svenska C på schemalagd tid utan läser idrott ist. Hittade nämligen en Svenska C-kurs som börjar i vår som jag ska läsa. Det blir bra det. Den kunde jag läsa på distans också om jag ville få in fler kurser. Medialärare är inte så tokiga ändå när allt kommer omkring.

(Usch nu blev jag riktigt irriterad.. Mamma kom och gnällde som vanligt. Hon kan minsann inte säga något på ett snällt sätt utan hon kommenderar ut självklara saker som att jag ska diska på ett så otrevligt och diktatoriskt sätt som möjligt. Dessutom så tror hon inte att jag vet att tysken kommer på torsdag och att det innebär att jag måste sätta upp tältsängen till dess. Dessutom har jag lågt blodsocker och är extremt lättirriterad för tillfället.)

Nu är jag för irriterad för att skriva mer än att det skulle vara bra om skolan kunde lägga ut alla scheman på internet så att jag ser om jag kan läsa ngr fler kurser!

(avgrundsvrål)

(Tomas Bodström var ju iaf i skolan igår och pratade bort sig)

2 Comments:

Blogger Annie said...

ja, vad ska man säga?
Skola...:/

23/8/06 16:23  
Blogger Emelie said...

Skolan är elak. Men jag går samhäll nu ^^

24/8/06 07:55  

Skicka en kommentar

<< Home