måndag, augusti 14, 2006

En vanlig dag

Idag är en vanlig dag. En sån som man hade många av innan sommarlovet började.
En vanlig dag då det regnar, man sitter i mjukisbyxor, svettas lite, lyssnar på musik på alldeles för hög volym och tänker att det är en hel del som man egentligen borde göra.

Men jag ska faktiskt ta mig samman och klä på mig min mysiga tröja som jag köpte på Indiska för några dagar sedan och dra mig ner på stan en stund innan min teorilektion börjar. Tänk, min första teorilektion, mitt första steg på väg mot ett körkort. Det är lite spännande. Ska dra på ett kol nu och skaffa det till jul tänkte jag. Får väl se hur det går med det :P Troligtvis inte alls, men jag kan ju försöka iaf.

Fick för övrigt ett medlemsutskick av Miljöpartiet idag. Det är tydligen valplanering imorrn.. Undrar om man törs gå dit? Jag är ju alldeles ny.. Men det skadar väl inte :) Ska man engagera sig så kan man väl lika gärna göra det ordentligt? Det räcker inte att bara vara medlem och läsa nyhetsbreven liksom, man måste ju faktiskt göra något också! Så det här är en bra början. Kanske hamnar jag på en fin liten sekreterarpost i Grön Ungdom Riks så småning om :)

Det blir nog inget Danmark ikväll för mig för övrigt.. Jag har nästan bestämt mig för att stanna hemma nu.. Nästan.. Är jag borta ikväll så har jag stuckit, annars så sitter jag nog kvar här och tycker att jag är dum som inte åkte.. Jaja.. Vad är väl en massa billig sprit och en resa till Danmark med Alex egentligen?

Och på lördag så är det fest :) Vad jag längtar! Hoppas att den blir lika bra som jag och Martina planerat nu bara :P

Nej, nu måste jag duscha om jag ska ner på stan. Hejdå!

1 Comments:

Blogger Emelie said...

KOM TILL MEJ! :D

17/8/06 01:00  

Skicka en kommentar

<< Home