fredag, september 01, 2006

Achtung baby

Det har börjat nu. Början på slutet. Solen skiner utanför fönstret, värmer de glada barnen som springer med sin drake fram och tillbaka på gatan.
Ångesten som kommer krypandes upp genom kroppen och snärjer sig runt min hals.

D e t ä r n u j a g s k a t a t a g i d et h ä r. F å e t t s l u t p å d e t.
Livet enligt pliktetikens regler:
Jag mår bajs, men gör det som förväntas av mig - i någras ögon.
Jag kan inte leva pliktetiskt. Alltid är det någon som blir besviken på mig.
Livet enligt sinnelagsetikens regler:
Jag sätter mig själv i första rummet och får dåligt samvete när jag sviker alla andra.
Livet enligt konsekvensetikens regler:
Allt får negativa konsekvenser... Varför välja sida då?
Nu tänker jag vara sinnelagsetiker tills livet löst sig. Jag hoppas att ni står ut med det.
Jag är trött, arg, ledsen och deprimerad. En kram skulle sitta rätt fint..