fredag, september 08, 2006

Amanda Hjärta Maud

Åkte hem från skolan idag efter att nästan ha kräkts i mediahuset. Det var väldigt bra, för då kom pappa och hämtade mig. Och hade inte pappa hämtat mig så hade jag aldrig hört utfrågningen av Maud Olofsson på Radio Dalarna. Det var den bästa utfrågningen jag någonsin hört. Hon var så ärlig! (Fast hennes och Alliansens politik får mig att vilja gråta)
Inga-Lill, sjukpensionär: Vad kommer hända med mig om Alliansen kommer till makten? Min läkare har sagt att jag aldrig kommer att kunna jobba igen. Jag är ganska orolig för min pension..
Maud (c): Ja du Inga-Lill, du behöver ju inte oroa dig för din pension just för tillfället. Men om alla inte börjar arbeta sen så.. Då finns ju risken att du inte kommer få någon pension. Därför måste alla som kan arbeta.
Radioreporten: Men om det inte finns mer jobb då?
Maud: Vi måste se till så att alla arbetar så att Inga-Lill kan få någon pension.. Ja.. Annars får hon ingen pension. Då får hon spara pengar.
(Men snälla Maud, det finns miljoner människor i Sverige som inte har råd att spara ett enda öre!)
Blom (han ville bli kallad så av någon anledning), arbetslös: Hej Maud.
Maud: Hej, Blom.
Blom: Det här är en personlig fråga till dig. Om du skulle vara i mina kläder och sen blev arbetslös. Skulle du klara dig på den A-kassa som Alliansen vill ha då?
Maud: Nej, det skulle jag nog inte göra. Då får man se till att ha pengar sparade.
(MEN MAUD! Många har fortfarande inte råd att spara pengar för i helvete! Jag är en av dem!)

Nu ska jag fortsätta lyssna på Maud och högerns skruvade politik.