torsdag, oktober 19, 2006


Jag har en dålig dag. Hade sovmorgon, åt en lång och rejäl frukost, virkade lite på min kofta, beslutade att stanna hemma från skolan, satte mig vid datorn och nu sitter jag fortfarande här och äter popcorn och lyssnar på mysig musik insvept i en filt. Det skulle ha varit en helt underbar dag om det inte vore så att svenskauppsatsen ska vara inne imorrn. Jag har ungefär 10 timmar på mig att skriva en utomordentlig svenskauppsats på minst 8 A4-sidor (två inskrivningsark). Den måste ju vara bra också, har aldrig fått annat än MVG, så jag kan ju inte sänka mig nu!
Visserligen är jag ändå ute i god tid nu.. Alla andra har jag skrivit på natten innan de skulle ha varit inlämnade, och en skrev jag t.o.m. på lunchen innan lektionen började.
Men då var det lätta ämnen. Ämnen som jag hade åsikter om, ämnen som jag kunde skriva om. Men nu...
Vad skriver man t.ex. om "Att vilja sätta spår - en mänsklig fåfänga?" eller "Ett modernt hjälteideal"? Eller vad sägs om "Vad kan myter förklara?" och "Principer och ideal i modern uppforstran"? Men de värsta ämnena är ändå "Kafkas "Förvandlingen" - min läsning" och "Privatlivets helgd - en myt?"

Nej, nu ska jag forsätta glufsa popcorn och hoppas på att min jävla uppsats ska rinna ner i fingrarna någon gång.

2 Comments:

Blogger Annie said...

idag är det min tur att säga: hey soulmate!
Tänk att vi alltid gör lika, fast jag hade historiauppsats:P

19/10/06 21:29  
Blogger Emelie said...

Hoppsa det gick bra! Men ALLT kan inte bli bra jämt :) Men jag är säkert på att det blev bra ^^

22/10/06 22:43  

Skicka en kommentar

<< Home