fredag, september 29, 2006

Spinning

Mitt första spinningpass någonsin är nu avklarat.

Emma och jag klev in i ett väldigt mörkt rum med spinningcyklar uppradade längs väggarna och jag kände mig plötsligt väldigt malplacerad. Emma ställde in cykeln medan jag stod som en ananas och försökte se vad hon gjorde där i mörkret. Fler och fler droppade in och alla började trampa runt på cyklarna. Det kändes väldigt ambitiöst. Jag menar, de skulle ju ändå hålla på och cykla i en timme sedan, räcker inte det? Tre män (som med 99% säkerhet led av allvarlig medelålderskris) stegade in i rummet och lekte macho. En av dem hade den gräsligaste bonnbrännan jag någonsin sett. Det såg ur som om han hade en genomskinlig t-shirt under sitt linne. Jaja, who cares? Så kom instruktören och det var dags att sätta igång. Kände mig lite som en valross som blivit fastspänd på den där cykeln när jag försökte få mina ben att trampa i takt med musiken. Och jag måste bara få påpeka att även om jag inte är den mest musikaliska människan som gått på denna jord så kan jag ändå med gott samvete säga att de tre männen med medelålderskris måste ha varit döva för missa takten så grovt som de gjorde. Snart kom vi igång ordentligt. Stå upp, sitta ner, stå upp och luta sig framåt, stå upp och luta sig framåt och puta ut med rumpan, hålla takten, öka motståndet. Det är en underdrift att säga att jag var svettig. Efter en kvart så rann svetten så mycket på mig att jag hade behövt vindrutetorkare till mina stackars glasögon. Medelålderskris-männen lärde sig aldrig att lyssna på takten, inte ens när vi skulle ta det lugnt till "habba habba zoot zoot" så uppfattade takten utan pumpade på som om de vore jagade av en skock blodtörstiga kanibaler. Varför gå på ett pass med instruktör om man ändå inte tänker göra så som man ska?

Rimligtvis så borde jag ha krypit ut från salen efteråt och flämtat som en hund som inte fått vatten på en vecka, men konstigt nog så kände jag mig ganska pigg. Att cykla hem kändes som att gå på moln efter spinningpasset.

Men nu är jag däremot helt slutkörd. Ska ringa Lukas, och sen ska jag stupa i säng tror jag. Är så fruktansvärt trött. Natti natt!

5 Comments:

Blogger Emma said...

Det låter bra Amanda! Skitbra :) Kram

1/10/06 10:52  
Blogger Annie said...

gah, man blir ju trött bara man läser ju!

2/10/06 14:46  
Blogger Annie said...

gah, man blir ju trött bara man läser ju!

2/10/06 14:47  
Blogger Annie said...

jaha ja, ja varsågod, nu fick du två lika igen:P

2/10/06 14:47  
Blogger Emelie said...

Haha. Låter som jag verkligen är i behov av det där :P

2/10/06 16:16  

Skicka en kommentar

<< Home